Sosyal Medya Platformlarının Sahte Haberlerle Mücadelesi Ne Durumda?

 Sosyal Medya Platformlarının Sahte Haberlerle Mücadelesi Ne Durumda?

Milyonlarca insanın kullandığı sosyal medya platforumları sahte politik haberler konusunda nasıl mücadele ettiğini merak ediyor musunuz ?

2016 yılında yapılan büyük ABD seçim krizinden sonra yapılan eylemlerin ne durumda olduğu herkes tarafından merak ediliyor.Yapılan sahte haberlerin hangi boyutta olduğu ve gelişen gelişmeleri sizler için inceledik ve sizleri bu konuda bilgi sahibi olmanıza yardımcı olacağız.

Biliyoruz ki her ülkede yapılan seçimlerde, seçimin günler öncesinde çeşitli siyasi reklamlar ve kampanyalar düzenlenmektedir.Artık bu siyasi reklamlar ve haberlerin paylaşıldığını yoğun olarak sosyal medya platformlarında görüyoruz.Hatta İngiltere’nin bir sonraki seçim için çalışmalarına şimdiden başladığı ortaya çıktı.Yapılan araştırmalara göre İngiltere’de bulunan siyasi partilerden Tories, Facebook platformu üzerinden 100.000 sterlin değerinde sponsorlu reklam harcaması yaptı.Bir başka siyasi parti Brexit ise 7 bin sterlin fazla harcayarak 107.000 sterlin Facebook’a reklam ödemesi yaptı.

Sosyal medya platfromlarında yapılan bu reklamlar ve kampanyalar büyük rakamların verildiğini ortaya çıkarıyor.Reklamlara harcanan büyük tutarlar son dönemlerde sosyal medya üzerindeki reklamcılığın ne kadar ileriye gittiğini göstermektedir.Verilen bu reklamlarda oluşan bazı sahte siyasi içerikli haberler veya kampanyalar sosyal medya platfrom sahipleri tarafından dikkatli bir çekilde incelenmektedir.Peki bu incelemelerde bir sonuca varılıyor mu ? Kullanıcı verileri siyasi partilere servis ediliyor mu ? Gelin hep beraber inceleyelim.

Facebook

Sosyal Medya Platformlarının Sahte Haberlerle Mücadelesi Ne Durumda?
Facebook

Facebook, dünyanın en büyük sosyal medya platformlarından bir tanesi.2016 yılında yapılan ABD seçimlerinde manipülasyon yaptığı gerekçesiyle başı büyük derde girmişti.Büyük bir yaptırımla karşı karşıya kalan Facebook, hala bu işten tamamen kurtulmuş sayılmaz.Ücretli reklamlara ilişkin gerekli olan standart bilgileri paylaşmıyor.Durum böyle olunca siyasi reklam verenler için fırsat doğmuş oluyor.Bu fırsatı değerlendiren Brexit  partisi son 7 gün içerinde 19.600 sterlin değerinde ücretli reklam kampanyası verdi.

Facebook verilen ücretli reklamlarda en önemli etken algoritmadır.Çok fazla harcama yapmanız sizin her zaman iyi sonuçlar alacağınız anlamına gelmıyor.Biliyorsunuz ki ABD seçimlerinde Donald Trump’ın ekibi diğer partinin başkanın verdiği ücretten daha az ödeme yaparak reklam vermişti.Durumun böyle olması Facebook’ta hala algoritmanın tehlikeli olduğu görünmektedir.

Instagram

Sosyal Medya Platformlarının Sahte Haberlerle Mücadelesi Ne Durumda?
Instagram

Instagram, sahte haber ve siyasi reklamlar konusunda henüz yeterli bir seviyede değil.Uygulama üzerinde verilecek bir reklamın veya haberin ekran görüntüleri ve metin olarak dağıtımı daha kolay olduğu için sahte haberlerin daha hızlı yayıldığı bir sosyal medya platformu olarak karşımıza çıkıyor.Bu durumun ilerleyen zamanlarda önleminin nasıl alınabileceğini herkes merak ediyor.

YouTube

Sosyal Medya Platformlarının Sahte Haberlerle Mücadelesi Ne Durumda?
YouTube

YouTube, aslında veri ihlallerine ve manipülasyonlara oldukça ciddi karşı koyan bir platform olarak biliniyor. YouTube özellikle siyasi içerikli sahte haberlerin yayılması için diğer mecralara göre uygun olmayan bir platform. Özellikle politikacılar tarafından zararlı içerikler engellenebiliyor. Ancak, yine de YouTube’da da sahte bilgilendirmeler yapılmıyor değil. Özellikle düz dünyacılar ve aya hiç gidilmedi iddiasını ortaya atan kişiler tarafından yüklenen videoların açıklama kısmına eklenen Wikipedia bağlantıları, sahte haberlerin bir kaynağı varmış gibi görünmesini sağlıyor.

Google

Sosyal Medya Platformlarının Sahte Haberlerle Mücadelesi Ne Durumda?
Google

Google, dünyanın en büyük arama motoru olmasının yanı sıra ciddi bir reklam alanı olarak da faaliyet gösteriyor. Son altı ayda İngiltere’de 400.000 adet siyasi reklam gösteren şirket, bu reklamlar için 32.000 sterlin harcadı. Şirketin reklam kütüphanesinde, “bir reklamın veya kampanyanın nasıl hedeflendiğine dair anlamlı bir fikir edinmek yerine, bazı ülkelerdeki bazı reklamlar hakkında geniş bir hedefleme bilgisi” sağlandığı belirtiliyor. Bu ekstra bilgi olmadan, reklamların gerçekte ne için kullanıldığını ve demokrasiyi nasıl etkilediklerini bilmek mümkün değil.

Yapılan Yorumlar
Bir Yorum Yapın